السبت، 22 فبراير 2014

المصريون : ننشر نص حديث مرسى لقاضى محكمة "الهروب الكبير"

ننشر نص حديث مرسى لقاضى محكمة "الهروب الكبير"  

المعزول : "انا الدكتور محمد مرسى رئيس الجمهورية موجود هنا نتيجة الانقلاب ولازم تدينى فرصة اتكلم"   رفض الدكتور محمد مرسى العياط المتهم الرئيسي فى قضية وادى النطرون واقتحام السجون الاجابة على المحكمة اثناء اثبات حضوره قائلا :"لى عتاب على المستشار رئيس المحكمة لانه بيتصور انه خصم لى ..وطلبت اتحدث وهو رفض ..يا سيادة المستشار انا اربأ بالمحكمة بكل مكوناتها والنيابة ان تكون جزء من المهزلة دي, وانا اطلب الحديث وانت تخاف من ان اتكلم كلام غير مسئول" وأضاف : "أنا الدكتور محمد مرسى رئيس الجمهورية موجود أمامك ، شئ واضح وغير مقبول انك تسألنى عن وجودى أنا موجود هنا بالقوة الجبرية أنا أخذت من مكتبى نتيجة الانقلاب اللي حصل فى البلد والإجراءات بالنسبة لى باطلة" وصفق له المتهمون المتواجدون داخل قفص الاتهام . واستكمل مرسى حديثه قائلا :" لازم تدينى فرصة اتكلم انا دلوقتى سامعك يا دكتور عوا وسامع المستشار كويس ولا يمكن اكون سامع واقول مش سامع " فقام المحامى سليم العوا بالتحدث الى مرسى قائلا :" لابد ان تنتهى الاجرءات للمتهمين الاربعة الجدد الذين القى القبض عليهم وبعدين تبدأ الجلسة.  فأجاب مرسى : حاضر

:الكاتب

خلافاَ للإعتقاد السائد فإن لوريم إيبسوم ليس نصاَ عشوائياً، بل إن له جذور في الأدب اللاتيني الكلاسيكي منذ العام 45 قبل الميلاد، مما يجعله أكثر من 2000 عام في القدم. قام البروفيسور "ريتشارد ماك لينتوك"

0 comments: